FRAKT / RETUR

Når vi mottar din ordre:

Du vil etter bestilling / kjøp motta en ordrebekreftelse på mail. Vi behandler din ordre samme virkedag, eller neste virkedag avhengig av når på døgnet vi mottar ordren. Vi pakker og sender ut arbeidene fortløpende. 

Hvis du ikke mottar ordrebekreftelse, sjekk om den har havnet i søppelmailen din. Hvis den ikke er der heller,
har ikke ordren din gått igjennom. 

Ved bestilling / kjøp av malerier og andre produkter som skal lages på bestilling 
vil du motta en spesifisert avtale rundt tilvirkningsvaren på mail. (Innen 24 timer etter mottatt ordrebekreftelse.) 

Opplysninger om kunsten vi formidler i nettgalleriet:

Vi forsøker å gi så korrekt informasjon og så stor mengde informasjon som mulig om kunstverkene.
Vi tar imidlertid forbehold om at skrive-/ trykkfeil kan forekomme, noe som kan innebære at vi ikke kan levere i henhold til informasjon gitt i vår nettbutikk/nettgalleri, vår markedsføring eller på annen måte.
Vi tar også forbehold om feil i lagerjustering, og minner om at farger varierer fra skjerm til skjerm. 

Lurer du på noe vedrørende et kunstverk eller bestillingen din utover den informasjon du finner på våre sider, er det bare å ta kontakt med oss. Vi har alltid kunstverket tilgjengelig for formidling, eller kan kontakte kunstneren for svar. Se kontaktmetoder under ‘kontakt oss’ i toppmenyen.

Vi forbeholder oss retten til å kansellere din ordre dersom kunstverket viser seg å være utsolgt. Du vil i så fall få melding om dette snarest mulig, eventuelt med informasjon om annet produkt som kan erstatte. Du velger selv om du ønsker å akseptere endringen av din ordre, eller om den skal kanselleres.

Retur og reklamasjon:

Du har etter kjøpsloven full angrerett i 14 dager. Gi oss beskjed snarest mulig om du ønsker å returnere kunstverket, og senest innen 14 dager etter at du har mottatt den. Angrerettsskjema send deg på mail når vi godkjenner ordren må brukes ved en returnering.
Kunstverket må være i hende hos oss senest 14 dager etter at returen er meldt inn. Ved retur må kunstverket være uskadet og i samme stand som da det ble sendt fra oss, og må være i sin originale emballasje der dette finnes. Kunstverket må pakkes forsvarlig inn slik at det unngår skader under transporten tilbake til oss. 
Porto/frakt ved retur betales av kunde. Vi oppfordrer til å sende en vare med sporingsnummer i tilfelle pakken blir forsinket eller borte.

MyPack med PostNord:

Vi sender ordre med PostNord eller Posten/Bring mandag-fredag. Du velger i handlekurven mellom COLLECT (til hentepunkt) eller HOME (hjemlevering)

Varer som ikke leveres og som må hentes hos Atelier Frydenlund:

Ved bestilling / kjøp av enkelte ekstra sårbare skulpturer eller rammer må disse hentes hos Atelier Frydenlund i Treideneveien 28, 3145 Tjøme

.Det står spesifisert i informasjonen til hvert kunstverk / produkt i de tilfeller hvor varen ikke kan sendes og du må hente.

Hente selv hos Atelier Frydenlund på Tjøme:

Så snart du har mottatt mail om at pakken din er klar, kan du selv hente hos Atelier Frydenlund. Dette avtales på forhånd.

Informasjon om hentetider/åpningstider vil du motta på mail. 


Uavhentede pakker på PostNord hentepunkt:

Dersom du ikke henter ut pakken innen returdato oppgitt av PostNord, vil den bli sendt tilbake til oss. For uavhentede og ikke-betalte pakker vil du blir belastet et gebyr tilsvarende frakt tur/retur for å dekke kostnadene vi har hatt i forbindelse med den uavhentede pakken.

Uavhentede varer som skal hentes i butikk vil bli fjernet 3 måneder etter beskjed om henting er gitt.

Refundering:

Refundering av salg vil skje etter avtale med Atelier Frydenlund etter betingelser og vilkår som gjelder.
Når det gjelder tilvirkningsprodukter som malerier vil et vederlag på kr. 2000,- pr maleri ikke refunderes.
 

Handlekurv